پرده DK ورتیکال

فرق بین پرده کلاسیک با پرده مدرن

اگر به تازگی یک خانه جدید خریداری کرده اید و یا میخواهید برای خانه کنونی خود، پرده جدیدی تهیه کنید. اما بین پرده کلاسیک و پرده مدرن مردد هستید. بهتر است اطلاعاتی در رابطه با هر دو سبک بدست بیاورید و تفاوت پرده مدرن و کلاسیک را بدانید.

تفاوت پرده کلاسیک و پرده مدرن

پرده کلاسیک همانطور که از نامش مشخص است مناسب فضاهای کلاسیک می باشد. معنی این جمله این است که ابتدا باید سبک چیدمان منزل خود را بدانید سپس نسبت به خرید پرده اقدام انجام دهید. حال سبک چیدمان کلاسیک چگونه است؟ در این سبک کالاهای لوکس و تجملاتی بیش از همه به چشم میخورد در اصل سبک لوکس تجمل گرا است تا اینکه عملگرا باشد. تزئینات منزل با وسایل قیمتی معاصر انجام میشود تابلو ها مبلمان و حتی فرش ها پر نقش و نگار می باشند و هیچ گونه سادگی خاصی در آن ها پیدا نیست. کلاسیک نام دیگر سلطنتی می باشد که در گذشته برای چیدمان کاخ ها، ویلاها و منزل افراد ثروتمند انجام میداده اند.

پرده مدرن برخلاف کلاسیک بیشتر در فضای امروزی که اغلب ساده هم می باشد کاربرد دارد. در این سبک الزام به سادگی و عملگرایی به چشم میخورد یعنی لوازم به گونه ای انتخاب و چیدمان می شوند که بیشترین کاربرد را داشته باشند و از تجمل گرایی دوری کنند.

.

ویژگی های پرده کلاسیک

همانطور که گفته شد پرده کلاسیک همان پرده سلطنتی می باشد که امروزه به این نام شناخته شده است. ویژگی های پرده کلاسیک مانند پرده سلطنتی می باشد. یعنی طرح پرده های کلاسیک اغلب برگرفته شده است از طرح های قدیمی همچون گل های داماس، طرح های ترمه، اسلیمی و از این قبیل طرح ها می باشد که معمولا بر روی پارچه هایی مانند مخمل، کوبلن، شانل و دیگر پارچه های ضخیم به کار می برند. اجزاء تشکیل دهنده پرده کلاسیک معمولا چهار جزء زیر پرده، زمینه، دکور سایه و دکور رویه می باشد.

.

در زیر نمونه پرده کلاسیک را میبیند.

پرده زبرا - پرده شید - پرده دومکانیزم - پرده سیلوئت - پرده چاپی - پرده DK ورتیکال

ویژگی های پرده مدرن

پرده ای که در بالا می بینید متشکل از چهار جزء است. جزء اول زیر پرده یا همان پشت پرده ای به جنس آستر ، جزء دوم زمینه اصلی با پارچه فلت جزء سوم دوعدد دکوری ریزشی از مخمل و جزء چهارم دو عدد دکور پلیسه از پارچه مخمل طرح دار می باشد.

.

ویژگی های پرده مدرن

در این مدل سعی بر این است که از تعدد پارچه ها جلوگیری شود این بدین معنی است که پارچه زمینه اصلی به گونه ای انتخاب می شود که نیاز به آستر پشت پرده نداشته باشد و معمولا همان پارچه نقش دکوری را نیز اجرا میکند. پارچه های مناسب این مدل پارچه های ضخیم تک رنگ و بدون طرح یا با کمترین حد طرح می باشند. مدل محبوب این سبک پانچ، دکور در قد و پلیسه ساده می باشد.

نمونه پرده مدرن

پرده زبرا - پرده شید - پرده دومکانیزم - پرده سیلوئت - پرده چاپی - پرده DK ورتیکال

تصویر بالا یک نمونه از پرده مدرن می باشد که از دو جزء تشکیل شده است. دکورسایه و دکور اصلی که هر دو از پارچه ضخیم مخمل می باشد.

شما میتوانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص پرده با ما در تماس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و توسعه توسط ایکس نوین
کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ می‌ باشد.